Als echte pelgrims

12 maart 2018 - Santiago de Compostela, Spanje

KathedraalVanmorgen zijn we voor het eerst naar een Spaans grootwarenhuis geweest. Tot hiertoe konden we ons redden met hetgeen thuis nog in de diepvries zat, maar dat is nu dus allemaal op. De mevrouw aan de kassa deed een hele uitleg tegen mij. Blijkbaar heb ik toch beetje Spaanse looks 🤣

We reden  vervolgens tot een parking, enkele kilometers voor Santiago. Na de lunch trokken we onze wandeloutfit aan en deden wat zovelen ons al hebben voorgedaan : een voettocht de berg op tot aan de kathedraal. Beetje teleurstellend, want we hadden gehoopt op euforie van 10tallen pelgrims bij aankomst. Helaas waren het er maar 3.

De kathedraal zelf is heel mooi, maar stond jammergenoeg in de steigers.

Het zonnetje scheen vandaag en het was heerlijk kuieren door de smalle straatjes.

Terug bij de camper dronken we nog een koffietje en reden dan een half uurtje verder naar Mirador A Agrela, waar we nu de nacht gaan doorbrengen. Boven op de berg, niet officieel, maar heerlijk rustig en oh what a view.