Voor zonneschijn komt regen

20 juni 2018 - KASEBO, Zweden

Rotstekeningen van FossumEn er kwam heel wat regen vandaag.... Maar niet getreurd,  we hebben onze tijd nuttig besteed. Vanmorgen hebben we een kloof- en boswandeling gedaan in Fjällbacka. In de Kungsklyfta waren maar liefst 3 grote rotsblokken naar beneden gekomen en blijven steken tussen de rotswanden. Helemaal op de top van de rots hadden we een prachtig uitzicht.

Na de lunch gingen we weer vele duizenden jaren terug in de tijd en vonden op verschillende plaatsen oude rotstekeningen. We bezochten 3 sites: Litleby, Aspeberget en Fossum. De tekeningen zijn 1 van de 14 werelderfgoederen van de Unesco in Zweden. Ze zijn ongeveer 3000 jaar oud en laten het leven en het geloof van de mensen zien in de bronstijd.

Uitgeregend reden we tot slot tot in het natuurpark Kynnefjäll, waar we op een punt van de wandeling voor morgen geparkeerd staan voor de nacht. Van de nood werd een deugd gemaakt: de meterstanden uit Belsele werden doorgegeven (met dank aan buurman Koen voor het noteren! ), beider belastingbrieven werden ingevuld op tax-on-web, Filou werd ontwormd,  .... en zodoende was het toch geen verloren dag vandaag.

Hoewel ze morgen nog wat regen geven, gaan we hier eerst een wandeling van 4 uur maken. En als alles goed gaat, slapen we vannacht voor de laatste keer in Zweden. Norway, here we come!